pátek 12. prosince 2014

Trochu mázlé, ale nasolené



Kvalita fotografie bídná, ostrost, čert to vem! Co chtít večer v kuchyni bez blesku a bez stativu. Chtěl jsem hlavně chytit tu pěknou červenou bravu. Obyčejná kamenná sůl bez toho kyanidu železnatého, co je teď skoro v každým balení.  Dnes je to 7 dní, co byla  plecka naložena do soli na sucho. Bedna byla celou dobu na zápraží, teplota od + 4  do - 5 (to bylo 2 x k ránu) jinak vetšinou pak mezi 1-0. Maso pěkně zpevnilo, někde víc někde míň, odhadem tak 1,5 litru vody sůl ze všech tří vytáhla. Teď omýt octem, asi lhostejno jakým, nebo bílým vínem - suchým (zdá se mi to škoda, ale dělá s to také). A propos,  vyčetl jsem, že v Bulharsku, kde se dělá  Eленски бут,  šunky omývají šťávou z kysaného zelí. Prostě je třeba vytvořit na povrchu kyselé prostředí. V kyselém prostředí se baktériím nedaří.  Pak plecka a zavěsím na trám. Vlhkost když moc nemrzne, zdá se mi příznivá. Přijde mi to lepší než aby, někde jen tak ležely. Kde? Jak to zabezpečit, aby na to nešla myš nebo kocour? Co já vím? Jednoduše to zavěsím. Pak na to nemůže nic.  Teda krom sýkor a brhlíků a strakapoudů, dlasků, hejlů. No je jich dost, jsme přeci na venkově. Tak pro tuto sezonu mám zlepšovák. Proti všem těmhle péro i blanokřídlejm neřádům šunku zavěsím do S-tylového včelařského klobouku (G:

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud, budete chtít, mě kontaktovat, nebo podělit se s vlastními zkušenostmi budu rád. Stejně tak zde mohu uveřejnit Vaše zkušenosti se sušením.

Díky a šunkám zdar! Václav
vaclav.slavicek@gmail.com